H Β' τάξη του 6ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων, στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος και προγράμματος αγωγής σταδιοδρομίας που υλοποιεί, πραγματοποίησε από 28/2 -1/3/2024 εκπαιδευτική επίσκεψη στα Λουτρά Πόζαρ (Αριδαίας) και στην περιοχή της Φλώρινας.

Η πρώτη μας στάση έγινε στην Παναγία Σουμελά, το κέντρο του ποντιακού ελληνισμού, όπου ο ηγούμενος της μονής μας μίλησε για το μοναστήρι και την ιστορία του, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας και στη διαδρομή που ακολούθησε μέχρι να φτάσει από την Τραπεζούντα στο χώρο που βρίσκεται σήμερα. Στη συνέχεια, αναχωρήσαμε για τη Βεργίνα, όπου ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο των Βασιλικών Τάφων των Αιγών και στον τάφο του Φίλιππου Β'. Είδαμε τα εκθέματα των βασιλικών τάφων, τα αντικείμενα που περιείχαν, καθώς και τη λάρνακα που περιείχε τα οστά του Φιλίππου Β’. Εντυπωσιαστήκαμε από τον οπλισμό και όσα ακούσαμε από την ξεναγό μας για τον τρόπο μάχης των Μακεδόνων κατά τη διάρκεια των πολεμικών τους αναμετρήσεων.

Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς τη Βέροια, όπου είχαμε ελεύθερο χρόνο, για να περιηγηθούμε στο κέντρο της πόλης και γευτούμε τα τοπικά εδέσματα. Διανυκτερεύσαμε στα Λουτρά Πόζαρ, όπου απολαύσαμε μια χαλαρωτική εμπειρία με μπάνιο στα ιαματικά λουτρά και αναψυχή στο λουτρό-σπα. Το βράδυ καταλήξαμε σε μια τοπική ταβέρνα για φαγητό και μια βραδιά καραόκε. Ήταν μια ωραία ευκαιρία για αλληλεπίδραση και χαλάρωση στο τέλος της πρώτης μέρας της εκδρομής μας.

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε τον Άγιο Αθανάσιο, ένα γραφικό ορεινό χωριό, που αρχικά μας υποδέχτηκε τυλιγμένο στην ομίχλη, και περπατήσαμε στα πέτρινα δρομάκια του με τα όμορφα μαγαζιά, που προσφέρουν αναμνηστικά και τοπικές λιχουδιές. Το μεσημέρι μας βρήκε στο Νυμφαίο, όπου εξερευνήσαμε τις ομορφιές του χωριού και επισκεφτήκαμε το παρεκκλήσι του Αγίου Βασιλείου, προτού απολαύσουμε παραδοσιακές γεύσεις σε τοπική ταβέρνα.

Τελευταίος σταθμός της εκδρομής μας η ακριτική Φλώρινα. Εξερευνήσαμε το κέντρο της πόλης και περπατήσαμε πλάι στον Σακουλέβα ποταμό, κατά μήκος του οποίου χτυπά η καρδιά της πόλης, αφού στις όχθες του βρίσκονται κάποια από τα σημαντικότερα και ομορφότερα κτήρια της Φλώρινας, καθώς επίσης καφέ και εστιατόρια. Αφού απολαύσαμε το πρωινό στο ξενοδοχείο μας, μεταβήκαμε με το λεωφορείο στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών της Φλώρινας. Εκεί, μας υποδέχτηκε ο κοσμήτορας της Σχολής, κ. Φωκίωνας Παπαθανασίου, ο οποίος μας καλωσόρισε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και μας ενημέρωσε για το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Γεωπονίας. Στο Αγρόκτημα της Σχολής μας ξενάγησε ο Προϊστάμενος κ. Αχιλλέας Πέτρου και στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στα εργαστήρια της Σχολής, όπου είδαμε το ερευνητικό έργο που πραγματοποιούν μεταπτυχιακοί φοιτητές στα εργαστήρια Δενδροκομίας και Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων.

Ακολούθησε η επίσκεψή μας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης, στο οποίο, μετά την κεντρική ενημέρωση στο αμφιθέατρο της Σχολής, ξεναγηθήκαμε στους χώρους της και επισκεφτήκαμε δύο εργαστήρια. Αρχικά, το Εργαστήριο Εικαστικών, όπου κατανοήσαμε μέσα από την ενημέρωση και τη συζήτηση που είχαμε με τον υπεύθυνο του Εργαστηρίου πόσο σημαντική είναι η συμβολή της φαντασίας στη διαδικασία της εκπαίδευσης. Στο Εργαστήριο Αγωγής για το Βιβλίο –Βιβλιολογείον ξεναγηθήκαμε από την υπεύθυνη στο παραδοσιακό Τυπογραφείο, έναν πραγματικά εντυπωσιακό χώρο και ενημερωθήκαμε για τη διαδικασία της τυπογραφίας και την εξέλιξή της από τις πιο παραδοσιακές μορφές της στις πιο σύγχρονες.

Ύστερα από ταξίδι μίας ώρας φτάσαμε στη Μικρή Πρέσπα και μέσω της πλωτής γέφυρας πήγαμε στον Άγιο Αχίλλειο, το μικρό νησάκι που βρίσκεται μέσα στη λίμνη. Εντυπωσιαστήκαμε από τη φυσική ομορφιά του τόπου και το πλούσιο φυσικό περιβάλλον. Η επόμενη -και τελευταία- στάση μας ήταν στην Καστοριά με τις βυζαντινές εκκλησίες και την πανέμορφη λίμνη της. Μετά την επίσκεψή μας στην πόλη και τη βόλτα στις όχθες της λίμνης επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και αρχίσαμε το ταξίδι της επιστροφής.

Η τριήμερη εκδρομή μας στα Λουτρά Πόζαρ (Αριδαίας) και στην περιοχή της Φλώρινας είναι για όλους και όλες μας μια ευκαιρία να γνωρίσουμε μέρη που δεν είχαμε επισκεφθεί μέχρι τώρα, να θαυμάσουμε την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος, να επισκεφθούμε πολιτιστικά, αρχαιολογικά και θρησκευτικά μνημεία και να έρθουμε με αυτόν τον τρόπο σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας. Μας έδωσε, επίσης, τη δυνατότητα να ενημερωθούμε για τα τμήματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και να αποκτήσουμε σημαντικές πληροφορίες που θα μας φανούν σίγουρα χρήσιμες στις μελλοντικές μας επαγγελματικές αποφάσεις και επιλογές σχολών.

Συνοδοί μας σ’ αυτό το εκπαιδευτικό τριήμερο ταξίδι ήταν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Βράντζας και οι εκπαιδευτικοί κα. Αλεξίου και κα. Λέγγα.