Το βιβλιοπωλείο Τσιοπελάκος και οι εκδόσεις Ψυχογιός σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος του Γιάννη Καλπούζου, την Πέμπτη 29 Ιουνίου και ώρα 19:30, στο Μουσείο Τσιτσάνη, στην αίθουσα "Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό" (Βενιζέλου και Καρδίτσης 1).

Ο συγγραφέας θα παρουσιάσει το βιβλίο, θα συνομιλήσει με το κοινό και θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου του.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Γιάννης Καλπούζος γεννήθηκε το 1960 στο χωριό Μελάτες της Άρτας και από το 1983 ζει μόνιμα στην Αθήνα.

Έχει γράψει δέκα μυθιστορήματα: «Ιμαρέτ», «Σάος», «Άγιοι και δαίμονες», «Ουρανόπετρα», «Ό,τι αγαπώ είναι δικό σου», «Ραγιάς», «Σέρρα», «Γινάτι», «Εράν» και «Καλντερίμι». Το «Ιμαρέτ» κυκλοφορεί και διασκευασμένο σε εφηβικό μυθιστόρημα (για παιδιά άνω των 10 ετών), με εικονογράφηση του σκηνογράφου Αντώνη Χαλκιά.

Επίσης έχει γράψει τρεις ποιητικές συλλογές, οι οποίες εμπεριέχονται μαζί με πενήντα νέα ποιήματα στον τόμο: «ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΠΟΥΖΟΣ ΠΟΙΗΣΗ 2000-2017», τη συλλογή διηγημάτων: «Κάποιοι δεν ξεχνούν ποτέ» και στίχους για 80 τραγούδια, πολλά από τα οποία έγιναν μεγάλες επιτυχίες, όπως το: «Ό,τι αγαπώ είναι δικό σου», που ερμήνευσε η Γλυκερία, και το: «Γιατί πολύ σ’ αγάπησα», με τον Ορφέα Περίδη.

Η παραλογή «Ο λύκος», που εμπεριέχεται στη συλλογή διηγημάτων, βραβεύτηκε στον Διεθνή Διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος του πανεπιστημίου του Παλέρμο Ιταλίας.

Το μυθιστόρημα «Σέρρα» τιμήθηκε με το Πρώτο Βραβείο Μυθιστορήματος Μικρασιατικού Περιεχομένου για τα έτη 2016-2018 και έχει μεταφραστεί στα αλβανικά.

Τα μυθιστορήματα «Γινάτι» και «Εράν» τιμήθηκαν με το Βραβείο Βιβλιοπωλείων Public 2019 και 2021 αντίστοιχα.

Το μυθιστόρημα «Ιμαρέτ» τιμήθηκε το 2009 με το Βραβείο Αναγνωστών του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου και έχει μεταφραστεί στα πολωνικά, στα τουρκικά, στα αραβικά, στα αγγλικά και στα αλβανικά.

Πλέον όλα τα βιβλία του κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Ψυχογιός.

Ο συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας Παύλος Μεθενίτης, έγραψε στο περιοδικό Αθηνόραμα μεταξύ άλλων για το «Καλντερίμι»:

Το έπος των καθημερινών ανθρώπων που υμνωδεί ο Καλπούζος σε συνεπαίρνει. Φιλοτεχνεί μια εκτεταμένη, δαψιλή νωπογραφία, της οποίας η δράση εξελίσσεται στο χώρο και στο χρόνο. Θυμίζει κάποια ανεπανάληπτα πλάνα του Αγγελόπουλου, όπου χρόνια πολλά περνούν μέσα σε λίγη ώρα. Έλληνες, Οθωμανοί, Εβραίοι, Βούλγαροι και Φράγκοι, τίμιοι και άτιμοι, πόρνες και παρθένες, μάρτυρες και δολοφόνοι, νταβατζήδες και σοβαροί οικογενειάρχες, τρελοί και λογικοί, παθιασμένοι και απαθείς, νέοι και γέροι, φτωχοί και πλούσιοι, φίλοι και εχθροί, όλοι τους, απεικονισμένοι με παραστατικότητα και σφρίγος, σπρώχνουν με τα δάκρυα, τα γέλια και το αίμα τους την Ιστορία της πόλης και του κόσμου.

Ο Καλπούζος, εξαντλώντας το φάσμα των αντιθέσεων, κατάφερε να συνθέσει το βασικό άρωμα, την ίδια τη ψυχή της πόλης, και να την κλείσει στις 561 σελίδες του μυθιστορήματός του. Και βέβαια δεν γίνεται να μην αναφερθεί η εμπεριστατωμένη, η ενδελεχής έρευνα που έκανε ο συγγραφέας σε πολλά αρχεία, για να τεκμηριώσει τα πραγματολογικά στοιχεία του μύθου του.

Κατά κάποιον τρόπο, διαβάζοντας το "Καλντερίμι", ξαναθυμάσαι, ή μαθαίνεις τη ιστορία της Θεσσαλονίκης, αλλά με τον καλύτερο, τον πιο ελκυστικό τρόπο: μέσα από τα λυρικά έπη των ανθρώπων που την κατοίκησαν.