Eνα επενδυτικό σχέδιο, συνολικού ύψους περίπου 12 δισ. ευρώ για την επόμενη 20ετία, προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου, γρήγορου, άνετου και ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου σε πλήρη διαλειτουργικότητα με τα ευρωπαϊκά αντίστοιχα δίκτυα.

Οπως αναφέρει με δήλωσή του στο Αθηναϊκό -Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας είναι επιτακτική ανάγκη να καταστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος σύγχρονο γρήγορο και ασφαλές μέσο μεταφοράς αλλά και ένας βιώσιμος και νευραλγικός βραχίονας του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Νοτιανατολική Ευρώπη.

Άμεση προτεραιότητα έως 2026 είναι η αποκατάσταση του δικτύου από καταστροφές λόγω Daniel στην Κεντρική Ελλάδα. Οι οριστικές αποκαταστάσεις της Θεσσαλίας μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα κοστίσουν 180 εκατ. ευρώ.

Στα έργα πενταετούς προγραμματισμού, ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ, εντάσσεται και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS Level 1 και κατασκευή παρακαμπτήριας γραμμής στον Σ.Σ. Σοφάδων στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος -Καλαμπάκα.

Αναφέρεται ως έργο στο "ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ" 2021-2027 αλλά λόγω "DANIEL" δεν έχει γίνει ακόμα η διαδικασία.

Στις επόμενες προτεραιότητες έρχονται τα έργα με δεκαετή και εικοσαετή προγραμματισμό.

Στα έργα δεκαετίας περιλαμβάνονται τα τμήματα της Δυτικής Εγνατίας (Καλαμπάκα - Ηγουμενίτσα και Καλαμπάκα -Κοζάνη).

Λ.Ε. kosmoslarissa.gr (Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)