Σοβαρές ελλείψεις σε θέματα πυρασφάλειας έχει εντοπίσει η Πυροσβεστική στις περισσότερες από τις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής (Γιάννης Σουλιώτης), στελέχη της Πυροσβεστικής και υπάλληλοι του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) πραγματοποιούν τους τελευταίους μήνες (σ.σ. και σίγουρα πριν από το δυστύχημα των Τεμπών) κοινές αυτοψίες στα τούνελ απ’ όπου διέρχονται επιβατικές και εμπορικές αμαξοστοιχίες.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων είναι άκρως ανησυχητικά καθώς διαπιστώθηκε είτε παντελής έλλειψη μέτρων πυρασφάλειας ή πλημμελής συντήρηση των υφιστάμενων μέσων. Ενήμεροι για το πρόβλημα είναι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης.

Όπως σημειώνει η εφημερίδα, οι αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκίνησαν πριν από περίπου ένα χρόνο και μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου είχαν ελεγχθεί οι 15 από τις 18 με μήκος μεγαλύτερο του ενός χιλιομέτρου. Στους ελέγχους συμμετείχαν στελέχη της Πυροσβεστικής από τις κατά τόπους υπηρεσίες καθώς και του ΟΣΕ.

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη διαδικασία είναι άκρως ανησυχητικά. Περισσότερες από μία πηγές ενημέρωσης δήλωσαν ότι υπάρχουν κοινά ευρήματα από τις αυτοψίες στα τούνελ, με πρώτο και κύριο την απουσία μέσων πυρασφάλειας. Τα κλιμάκια ελέγχου διαπίστωσαν ακόμα ότι δεν λειτουργούν τα συστήματα εξαερισμού, ενώ δεν έχει προβλεφθεί δίοδος για την πρόσβαση πυροσβεστικών δυνάμεων σ’ αυτά.

Σε περίπτωση δηλαδή που εκδηλωθεί πυρκαγιά σε μια επιβατική ή εμπορική αμαξοστοιχία είναι εξαιρετικά πιθανό να μην υπάρχουν μέσα πυρασφάλειας στη σήραγγα, οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής να αδυνατούν να προσεγγίσουν το σημείο για την κατάσβεση και εντός των τούνελ τα συστήματα «απαγωγής καπνού» να μη λειτουργούν.

Τον Ιούλιο του 2015, για παράδειγμα, είχε εκδηλωθεί πυρκαγιά σε εμπορική αμαξοστοιχία περίπου 1.000 μέτρων από την έξοδο της σήραγγας των Τεμπών. Τι είχε συμβεί τότε; Τα συστήματα υδροδότησης και εξαερισμού ήταν εκτός λειτουργίας!

Από ανακοίνωση - καταγγελία που είχε κάνει τότε η Ενωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Θεσσαλίας προέκυπτε ότι το πρόβλημα ήταν ήδη γνωστό έπειτα από άσκηση που είχε πραγματοποιήσει η ΕΜΑΚ το 2010, δίχως ποτέ να γίνει το παραμικρό.

«Εάν η αμαξοστοιχία ήταν επιβατική θα είχαμε θύματα. Τι πρέπει να γίνει ώστε κάποιοι αρμόδιοι να σεβαστούν επιτέλους την ασφάλεια των πολιτών;» ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι συνδικαλιστές της Π.Υ. Τα προβλήματα όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκαν αλλά παραμένουν 13 χρόνια αργότερα.

Λ.Ε. kosmoslarissa.gr