Παντού στον κόσμο η ελεγχόμενη στάθμευση έχει ξεκάθαρο στόχο. Να συμμαζέψει όσο μπορεί την κίνηση των αυτοκινήτων, που πάντα θα υπάρχει στο κέντρο μιας πόλης. Και ο  χαρακτήρας της είναι αποτρεπτικός. Εφόσον υπάρχει χρηματικό αντίτιμο, να αποτρέψει τους οδηγούς να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους, επιλέγοντας τα ΜΜΜ, το ταξί, το ποδήλατο ή τα πόδια τους. Πόσω μάλλον, στην πόλη των Τρικάλων! Μια σχετικά μικρή πόλη με αποστάσεις ενός ευχάριστου και ευεργετικού περιπάτου. 

Εννοείται πως πάντα πρέπει να υπάρχουν θέσεις στάθμευσης στο κέντρο μια πόλης, όπως και ολιγόλεπτης παραμονής, για να τις χρησιμοποιούμε για δουλειές και υποχρεώσεις που υπάρχουν στην ζωή μας. Π.χ. για να πάμε τους ηλικιωμένους γονείς μας σε κάποιο γιατρό, ή για να μεταφέρουμε κάτι που αγοράζουμε από τα καταστήματα. Ή για να πιούμε έναν καφέ. Δεν είναι έγκλημα, ούτε υπάρχει κάποιος νόμος που απαγορεύει κάτι τέτοιο.  

Βεβαίως όλα αυτά υποτίθεται πως γίνονται με βάση ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποσυμφόρησης του κέντρου μιας πόλης. Είθισται να συνοδεύεται από πεζοδρομήσεις, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, παρκινγκ και σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ για την ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών που αφήνουν στην άκρη το αυτοκίνητό τους. Αλλά και με τους οδηγούς ταξί, που ξέρουν τόσα πολλά για την κίνηση στην πόλη και οι οδηγίες τους είναι πολύτιμες στις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις. Ενώ σημαντική είναι και η οικονομική ενίσχυση του κλάδου τους. Επιπλέον, η αποσυμφόρηση αποσκοπεί και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των μόνιμων κατοίκων του κέντρου, που ζουν μέσα στον θόρυβο, την κυκλοφοριακή αναρχία, το καυσαέριο. 

Στα Τρίκαλα, βεβαίως, τίποτα από όλα αυτά δεν έχει συμβεί. Κι ενώ πρόκειται για ρεαλιστικούς στόχους και σχεδιασμούς, φαίνεται πως ανήκουν σε μια σφαίρα φαντασίας. Εδώ απλώς, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα ισχύσει μεμονωμένα η ελεγχόμενη στάθμευση με αντίτιμο για τους χρήστες (εκτός των μόνιμων κατοίκων), και πρόστιμα για τους παραβάτες. Και δεν είναι κακό αυτό. Υπάρχει, όμως, κάτι αρκετά περίεργο έως και πρωτότυπο σε παγκόσμιο επίπεδο, που αλλάζει εκ βάθρων το νόημα της ελεγχόμενης στάθμευσης. 

Όπως έχει γίνει γνωστό, μέσω του tricoin αλλά και της πρότασης του Δήμου προς τον Εμπορικό Σύλλογο Τρικάλων που έγινε αποδεκτή, με τις αγορές τους οι καταναλωτές από τις τοπικές επιχειρήσεις θα εξασφαλίζουν πόντους, κερδίζοντας δωρεάν στάθμευση στο κέντρο. 

Δηλαδή στα Τρίκαλα, θα επιβραβεύεται η κίνηση και η στάθμευση των αυτοκινήτων στο κέντρο!

Δηλαδή στα Τρίκαλα, δημιουργούμε κίνητρο για την κίνηση του αυτοκινήτου στα μποτιλιαρισμένα στενάκια του κέντρου! 

Δηλαδή στα Τρίκαλα, αντί να κλείσουμε επιτέλους το κέντρο βγάζοντας το αυτοκίνητο εκτός, το αφήνουμε πανταχόθεν ανοικτό προσελκύοντας πελάτες!  

Δηλαδή στα Τρίκαλα, το κυρίαρχο σύνθημα της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι «δεν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο» γιατί είναι κακό… αλλά κερδίζουμε τζάμπα θέση, οπότε το χρησιμοποιούμε γιατί είναι καλό! Ενισχύουμε την αγορά μας! 

Μήπως είναι λίγο μπουρδουκλωμένη η σκέψη; 

Μήπως, αντί να κερδίζει κανείς ελεγχόμενη στάθμευση, να κερδίζει ένα αρνί;  Έστω, μια γαρδούμπα…

Μαρία Στίμου, trikalaenimerosi.gr