Η Ακολουθία του Ακάθιστου Ύμνου θα τελεστεί απόψε στους ναούς των Τρικάλων, κλείνοντας τον κύκλο των Χαιρετισμών προς την Υπεραγία Θεοτόκο λίγο πριν το φετινό Πάσχα. 

Η Ακολουθία των Ε' και τελευταίων Χαιρετισμών ξεκινά στις 7:30 το απόγευμα. Στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Τρικάλων θα τελεστεί απογευματινή Ακολουθία από 5:30 μ.μ. έως 7:00 για όλους τους εργαζόμενους, τους νέους ή όσους κωλύονται να συμμετάσχουν στην κανονική Ακολουθία.

Το μεσημέρι της Παρασκευής 31 Μαρτίου στις 2:00μ.μ., ο Μητροπολίτης Τρίκκης, Γαρδικίου και Πύλης κ. Χρυσόστομος θα Χοροστατήσει και θα ομιλήσει κατά την Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου προς την Υπεραγία Θεοτόκο στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Τρικάλων.

Στις 7:00 το απόγευμα θα Χοροστατήσει και θα ομιλήσει κατά την Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου προς την Υπεραγία Θεοτόκο στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου Τρικάλων.

Έπειτα στις 9:00 θα Χοροστατήσει και θα ομιλήσει κατά την Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου προς την Υπεραγία Θεοτόκο στον ίδιο Ιερό Μητροπολιτικό Ναό και θα τελέσει Ιερά Αγρυπνία (Θεία Λειτουργία).


Ο Ακάθιστος Ύμνος

Ένα από τα λαοφιλέστερα ποιήματα της ελληνορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης και φιλολογικό μνημείο άφταστης τελειότητας. Ένας ύμνος προς την Παναγία, που, όταν ψάλλεται στις εκκλησίες κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, προκαλεί ρίγη αληθινής συγκίνησης και πνευματικής ανάτασης στους πιστούς. «Ακάθιστος Ύμνος» ονομάστηκε, επειδή, όταν ψάλλεται, το εκκλησίασμα στέκεται όρθιο, ενώ η εναλλακτική ονομασία του «Χαιρετισμοί», προέρχεται από τη συχνά επαναλαμβανόμενη λέξη Χαίρε.

Ο Ακάθιστος Ύμνος ψάλλεται τμηματικά το βράδυ της Παρασκευής των τεσσάρων πρώτων εβδομάδων των Νηστειών και ολόκληρο το βράδυ της Παρασκευή της πέμπτης εβδομάδας των Νηστειών, κατά τη διάρκεια της Ακολουθίας του Ακάθιστου Ύμνου. Αποτελείται από το προοίμιο «Τη υπερμάχω στρατηγώ τα νικητήρια» και 24 οίκους (στροφές) με αλφαβητική ακροστιχίδα από το Α έως το Ω. Το πρώτο μέρος του ποιήματος (Α-Μ) αναφέρεται σε επεισόδια από τη ζωή της Παναγίας (Ευαγγελισμός, Γέννηση του Ιησού, Υπαπαντή κ.ά.) και το δεύτερο μέρος (Ν-Ω) σε θεολογικά θέματα. Αναφέρεται γενικότερα στην ενανθρώπιση του Ιησού και τη σωτηρία των ανθρώπων, ενώ εξαίρεται η συμβολή της Παναγίας.

Ο ποιητής του Ακαθίστου Ύμνου δεν είναι γνωστός, καθώς οι μακροχρόνιες έρευνες δεν έχουν καταλήξει σε αναμφισβήτητα συμπεράσματα. Έχουν αναφερθεί τα ονόματα του Ρωμανού του Μελωδού, του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Σέργιου, του διάκονου και ιαμβογράφου Γεωργίου Πισίδη, του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Γερμανού Α', του μητροπολίτη Νικομηδείας Γεωργίου Σικελιώτη, της Κασσιανής και του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Φωτίου.

Η επικρατούσα παράδοση υποστηρίζει ότι ο Άκάθιστος Ύμνος γράφτηκε για τη διάσωση της Κωνσταντινούπολης από την πολιορκία των Αβάρων, ενός ταταρομογγολικού φύλου, το 626. Η σωτηρία της Βασιλεύουσας αποδόθηκε στην Υπέρμαχο Στρατηγό, την Υπεραγία Θεοτόκο.

trikalaenimerosi.gr