Η διεθνής προβολή της Θεσσαλίας ως τουριστικού προορισμού είναι ο στόχος δύο σημαντικών έργων που ολοκλήρωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας, με τη δημιουργία του τουριστικού ιστοχώρου (portal) αλλά και ενός «μίνι πλανηταρίου» στην Ελασσόνα. Πρόκειται  για έργο που χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα της «ψηφιακής σύγκλισης» με προϋπολογισμό 500.000 ευρώ.
Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του έργου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη ημερίδα στο Πολιτιστικό Κέντρο Ελασσόνας, στην αίθουσα «Δημάρχου Β. Φαρμάκη», παρουσία του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού.
Το νέο τουριστικό portal  της Περιφέρειας Θεσσαλίας το οποίο και παρουσιάστηκε, ανοίγει νέους ορίζοντες με προηγμένες δυνατότητες τουριστικής προβολής αξιοθέατων και επιχειρήσεων, ενώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως δίνεται η δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να διατηρεί τη δική της ιστοσελίδα.
Το νέο «μίνι πλανητάριο» αξιοποιεί στο έπακρο δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και των σύγχρονων υπηρεσιών ΤΠΕ (Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ειδικότερα, αποτυπώνοντας, ψηφιοποιώντας, τεκμηριώνοντας και προβάλλοντας στο ευρύ κοινό τον πλούτο των περιοχών αυτών.
Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η καθολική παρουσίαση και περιήγηση στον χώρο του Ολύμπου και η δυνατότητα μιας «ολοκληρωμένης ξενάγησης», ξεπερνώντας τις όποιες δυσκολίες σχετίζονται με τη μεγάλη έκταση και τα θέματα προσβασιμότητας λόγω της γεωμορφολογικής ιδιομορφίας και του ανάγλυφου της περιοχής (ιδιαίτερα για ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ).
Μια σειρά από «εργαλεία» παρέχουν καινοτόμες υπηρεσίες παρουσίασης και εικονικής ξενάγησης, λειτουργώντας συμπληρωματικά και παράλληλα με τις σημερινές μορφές φυσικής ξενάγησης. Μεταξύ αυτών είναι η προβολή δυναμικών χαρτών, η προβολή βίντεο και εικόνων υψηλής ευκρίνειας, η τρισδιάστατη διαδραστική περιήγηση, τα βοηθητικά κείμενα - ομιλία, οι θέσεις ιδιαίτερου γεωλογικού ενδιαφέροντος, οι θέσεις μνημείων, τα κειμήλια, οι περιπατητικές - ποδηλατικές - αναρριχητικές διαδρομές, κλπ.
Επιπρόσθετα, παρέχονται στοιχεία τουριστικών υποδομών που σχετίζονται με την καθημερινότητα και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών (πληροφορίες ξενοδοχείων - εστιατορίων - αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, ψυχαγωγίας, διασκέδασης κλπ.
Όλα τα παραπάνω είναι διαθέσιμα σε πολλές γλώσσες, ενώ κύριος στόχος της ψηφιακής πλατφόρμας είναι η ευκολία στη χρήση και η απλή λειτουργία της.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αγοραστός, «ο βασικός στόχος του έργου είναι η διεθνής προβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ως τουριστικού προορισμού, μέσω των δυνατοτήτων που μας δίνουν οι νέες τεχνολογίες.
Μεταξύ αυτών, η δημιουργία του τουριστικού ιστοχώρου (portal) της Περιφέρειας, περιλαμβάνει προηγμένες δυνατότητες (όπως γεωγραφική εγγύτητα σημείων, εκφώνηση κειμένων, κλπ), με σύγχρονη εμφάνιση και ευκολία πλοήγησης, με υποστήριξη όλων των σύγχρονων μορφών υλικού και κάλυψη όλων των γνωστών τύπων συσκευών (υπολογιστές, tablets, smartphones).
Εκτός από την προβολή των αξιοθέατων, έχει ληφθεί μέριμνα και για την προβολή των Θεσσαλικών επιχειρήσεων (κυρίως γι αυτές που έχουν σχέση με τον τουρισμό, χωρίς να αποκλείει καμία), δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να έχει τη δική της σελίδα.
Με το, ενσωματωμένο στο portal, σύστημα καταμέτρησης της ικανοποίησης των επισκεπτών, θα υπάρχει ένα ακόμη εργαλείο στις προσπάθειες που καταβάλλουμε για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Τέλος, με την κατασκευή των κινηματογραφικού επιπέδου υποδομών προβολής τρισδιάστατων (3D) βίντεο στις 2 αίθουσες (που όμοιες τους ελάχιστες είναι στην Ελλάδα), δημιουργούνται 2 ακόμη πόλοι (σε Ελασσόνα -Καλαμπάκα), με προστιθέμενη αξία στο Θεσσαλικό τουριστικό προϊόν. Φιλοδοξούμε αυτές να αποτελέσουν σημεία αναφοράς, τόσο για τον εσωτερικό τουρισμό (σχολεία, σύλλογοι, σωματεία, ΚΑΠΗ, κλπ), όσο και για τον τουρισμό από το εξωτερικό.
Παράλληλα με αυτό το έργο, έχουμε κάνει δύο άλλα έργα για την ανακατασκευή και βελτιστοποίηση των δύο αιθουσών κόστους 400.000 ευρώ, καθώς και δύο διαγωνισμούς για την απόκτηση υλικού τρισδιάστατης προβολής υψηλής ποιότητας, που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης με κόστος 100.000 ευρώ».