Τα συγχαρητήρια του Δημάρχου Τρικκαίων και προέδρου της ΚΕΔΕ, δέχθηκε το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων, για τη διάκρισή του σε διαγωνισμό πανελλήνιας εμβέλειας. Ο κ. Παπαστεργίου με μήνυμά του συγχαίρει» τη διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/τριες για τη διάκριση στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών. Η καινοτομία και η τεχνολογία απαιτούν ώθηση, κάτι που ως Δήμος είχαμε ήδη υλοποιήσει, με τη δωρεά των 200 κιτ ρομποτικής στα σχολεία», τόνισε ο κ. Παπαστεργίου. Και επεσήμανε ότι «η διάθεση για μάθηση και η κινητοποίηση της σχολικής κοινότητας αποδίδουν, όταν το μεράκι συναντά τη δημιουργικότητα και η αγάπη τη φαντασία».

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων και δη μαθητές/τρεις του τμήματος Πληροφορικής, με την καθοδήγηση των καθηγητών κ. Γεωργίου Γίδα και Ευάγγελου Μαντζάνα, μετείχε στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών, που πραγματοποιήθηκε την σχολική χρονιά 2019-2020. Στον διαγωνισμό μετείχαν περισσότεροι από 2.000 μαθητές και 260 εκπαιδευτικοί με 243 ομάδες από όλες τις περιφέρειες της χώρας. 

Ο Δήμος Τρικκαίων μετείχε στον σχεδιασμό και χορήγησε εξοπλισμό στην ομάδα, για το έργο «Το Αειφόρο Σχολείο». Πρόκειται για μια μακέτα, η οποία περιλαμβάνει τεχνολογίες και 3d εκτυπώσεις που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.

Συγκεκριμένα:

Έξυπνο πότισμα 

Έξυπνο σκίαστρο 

Αστική κηπουρική-βιοκλιματική αρχιτεκτονική

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την αυτονομία ηλεκτρικής ενέργειας του κτηρίου

Ηλιακό πάνελ 

Ανεμογεννήτρια 

Ρυθμιζόμενα φώτα 

Κυκλική οικονομία

Διαχωρισμός μεταλλικών αντικειμένων για ανακύκλωση

Συλλογή όμβριων υδάτων  

Αντίστροφος ανεμιστήρας οροφής 

Παρακολούθηση ποιότητας του αέρα 

Η έρευνα που διεξήχθη, ο σχεδιασμός που έγινε, ο τρόπος που υλοποιήθηκαν οι διάφορες τεχνολογίες για τη μείωση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής καθώς και το αναλυτικό εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε βρίσκονται στο αποθετήριο github. Σύνδεσμος github https://github.com/1epaltrik/climabots

Το βίντεο με λεπτομέρειες του έργου βρίσκεται στην ιστοσελίδα: https://www.youtube.com/watch?v=gfDQ-s7UwWk&feature=youtu.be