Συνειδητή επιλογή ήταν για 40.364 χρήστες η επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων το 2015. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα τα νέα μέλη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης ανέρχεται σε 799 και συνολικά σε 20.692. Τα μέλη που προέβησαν σε διαδανεισμό ήταν 20.428, οι επισκέψεις στο αναγνωστήριο 9.853, οι οργανωμένες επισκέψεις σχολείων 1.708, οι συμμετέχοντες σε δράσεις της Δ.Β. 2.052, οι χρήστες Η/Υ 6.908 και τα δανεισθέντα βιβλία 41.417. Το σύνολο των χρηστών ανέρχεται σε 40.364, οι νέοι τίτλοι από αγορά ήταν 165, από δωρεά 930 και συνολικά 1.095.
Η επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων  είναι συνειδητή επιλογή για τους πολίτες, γιατί είναι ένας δημοκρατικός θεσμός μάθησης, παιδείας και πληροφόρησης. Είναι ο κατ’ εξοχήν χώρος, όπου φυλάσσεται η έκφραση της δημιουργικής φαντασίας και σκέψης του ανθρώπου, στο οποίο ο καθένας έχει ελεύθερη πρόσβαση.
Η Δημοτική βιβλιοθήκη – η βοηθητική πύλη στη γνώση – παρέχει τις βασικές προϋποθέσεις για μια δια βίου μάθηση, ανεξάρτητη λήψη αποφάσεων και πολιτιστική ανάπτυξη του ατόμου και των κοινωνικών ομάδων. Οι υπηρεσίες της Δημοτικής Βιβλιοθήκης παρέχονται ισότιμα και δωρεάν σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, φυλής, θρησκείας, εθνικότητας, γλώσσας η κοινωνικοοικονομικού επιπέδου.
Ο επισκέπτης στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων θα βρει:

-   Τμήμα Δανεισμού -  Πληροφοριακού υλικού

-    Αναγνωστήριο
Το αναγνωστήριο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τμήματα της Δημοτικής  Βιβλιοθήκης.
Στο χώρο αυτό, το κοινό μπορεί να χρησιμοποιεί τις ώρες λειτουργίας το υλικό της Βιβλιοθήκης (δανειζόμενο ή όχι). Και να εκτυπώσει έως τριάντα (30) σελίδες την ημέρα έναντι  ενός χαμηλού αντιτίμου.

-   Τμήμα Παιδικό  - Εφηβικό
Ο χώρος του παιδικού τμήματος είναι κατάλληλα  διαμορφωμένος με χαμηλά ράφια και ωραία ζωντανά χρώματα, όμορφα διακοσμημένος, ώστε να δημιουργείται χαρούμενη και ευχάριστη ατμόσφαιρα, όπου τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν και να δανειστούν βιβλία. Φυσικά στο χώρο αυτό επιτρέπεται και ενδείκνυται η παραμονή ενηλίκων εφόσον συνοδεύουν παιδιά.
Ο σημαντικός ρόλος που επιτελεί το Παιδικό Τμήμα μιας βιβλιοθήκης είναι να συνειδητοποιήσει,  μια ευαίσθητη κατηγορία πληθυσμού, αυτή των παιδιών, τη σπουδαιότητα της σχέσης τους με τα βιβλία. Σχέση που θα λειτουργήσει απελευθερωτικά στο γνωστικό επίπεδο και διαπλαστικά στο ηθικό-κοινωνικό. Η βιβλιοθήκη οφείλει να βοηθήσει τα παιδιά να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες και να διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες, προχωρώντας έτσι προς τη αυτονομία τους.

-   Τμήμα  Τοπικών Εφημερίδων 
Ιδιαίτερη σημασία για τη Δημοτική Βιβλιοθήκη είναι η συγκέντρωση και συστηματική επεξεργασία του τοπικού Τύπου. Παρέχει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να συλλέξει πληροφορίες για γεγονότα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής του τόπου μέσα από δημοσιευμένα άρθρα από το 1958 μέχρι σήμερα.

-   Τμήμα Τοπικών Σπουδών
Περιλαμβάνει  υλικό που αφορά την τοπική ιστορία, τον πολιτισμό, την οικονομία καθώς και βιβλία που έχουν γραφεί από Τρικαλινούς συγγραφείς.

-      Τμήμα Σπανίων Βιβλίων από  το 1760….

-     Ξενόγλωσσο  Τμήμα
Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο φιλοξενούνται περί τους τρεις χιλιάδες (3.000) τόμους βιβλίων σε επτά (7) γλώσσες

-   Media Lab
Ο χρήστης μπορεί να κάνει την παραγωγή και επεξεργασία ενός βίντεο, να καταγράψει μια ψηφιακή ιστορία, να ηχογραφήσει ένα ραδιοφωνικό μήνυμα ή ακόμη και το δικό του τραγούδι, να κάνει μια κλειστή συνάντηση ή απλά να περιηγηθεί στο διαδίκτυο. Στο Media Lab  κυριαρχούν δραστηριότητες σχετικά με  τις τέχνες, την τεχνολογία και την καινοτομία οι οποίες πραγματοποιούνται στους εξής χώρους:
 Χώρος Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

Τους υπολογιστές μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες της Βιβλιοθήκης από (δεκατριών) 13 ετών και πάνω.
 Χώρος Διαδραστικής Συνεργασίας

Παρέχεται σε ομάδες χρηστών η δυνατότητα κράτησης – μετά από αίτησή τους -  του χώρου διαδραστικής συνεργασίας για αποκλειστική χρήση της ομάδας
 Στούντιο μουσικής

-  Εκπαιδευτικά προγράμματα-Εκδηλώσεις

Η Βιβλιοθήκη υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα και οργανώνει εκθέσεις βιβλίων, καθώς επίσης και παιδαγωγικές, ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες είτε μόνη είτε σε συνεργασία με άλλους φορείς με σκοπό να υποστηρίξει τον κύριο ρόλο της αυτό της ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας και της διαμόρφωσης μιας γενικότερα  θετικής στάσης της κοινωνίας απέναντι στο βιβλίο.