Οι στοιχειωμένες υπόγειες διαβάσεις στα Σαράγια και στο Γαρδικάκι (Γκαζέλο), αποτυπώνουν κατά τρόπο παροιμιώδη το μέγεθος της προόδου του τόπου κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Ήταν τότε, λίγο πριν τις εκλογές του 2000, που ο Χρήστος Μαγκούφης φωτογραφίζονταν πίσω από βαγόνια, ανάμεσα σε διαμαρτυρόμενους κατοίκους, κρατώντας τον χάρτη με τα σχέδια της υπόγειας διάβασης που επρόκειτο να υλοποιηθεί για να διευκολυνθούν οι κάτοικοι των Σαραγίων. Έκτοτε, 15 χρόνια μετά, η μόνη αλλαγή που συνετελέσθη στη διέλευση των κατοίκων, είναι η τρύπα στο συρματόπλεγμα του ΟΣΕ για να περνούν πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή και να μην κάνουν το γύρο.

Τα θυμηθήκαμε αυτά διαβάζοντας για την επίσκεψη του Σάκη Παπαδόπουλου και του Χρήστου Σιμορέλη στους επιτελείς της ΕΡΓΟΣΕ στην Αθήνα, για ποιο λόγο λέτε; Μα για τις διαβάσεις στο Γκαζέλο και τα Σαράγια, που έξι κυβερνήσεις μετά το 2000 δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν.

Ας ευχηθούμε, όταν οι κάτοικοι των δυο περιοχών αξιωθούν μια μέρα να διαβούν μέσα από αυτές, να εξακολουθεί να υπάρχει το τρένο…

Κ.Τ.