Πολλά πράγματα γίνονται στη χωρά μας κάθε τόσο ,ενώ στην Ευρώπη οι ίδιες καταστάσεις έχουν παγιωθεί και αντιμετωπίζονται με τον προσήκοντα σεβασμό και με μεγάλη προσοχή.Αυτα που αλλάζουν πολύ συχνά σ’εμας είναι αρκετα.Το φορολογικό συστημα,το εκπαιδευτικό συστημα,το θέμα  της Υγειας,μ’ολες τις παραμετρους,οι νόμοι παραγωγής και διακίνησης αγαθων,οι επενδυτικοί κανονες,οι κοινωνικές δομες,οι εκλογικοί νόμοι ,η μορφη,η δομή και η λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοικησης,το είδος και το περιεχόμενο του κοινωνικού κρατους,οι εμπορικές διαταξεις,το Συνταξιοδοτικό και το εργασιακό δικαιο,οι τρόποι λειτουργίας  της νομοθετικης,εκτελεστικης και δικαστικής εξουσιας,οι προτεραιότητες της κοινωνίας και οι κυβερνήσεις.
Όλα αυτά έχουν τόσες συχνές και μεγάλες αλλαγες,που δεν καλύπτονται από ένα τόσο μικρό πολιτικό αρθρο.Αυτη τη φορά  θα ασχοληθούμε με την «κουρελού της παιδείας» μιας και ακούγονται πολλά το τελευταίο χρονικό διάστημα ,ακόμα και κατάργηση των εξετάσεων για τα Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 οι μαθητές και οι φοιτητες,με κύριο μοχλό την ΔΕΣΠΑ με απεργίες και μαχητικές εκδηλώσεις διεκδίκησαν το 15% του προϋπολογισμού για την παιδεία.
Η άνοδος του Γεωργίου Παπανδρέου έφερε μια σειρά από ουσιαστικές αλλαγές με την καθιέρωση της δωρεάν παιδείας και στη δεκαετία 1970 και αρχές του 1980 έχουμε άλλες μεταβολές.
Από τότε άρχισε μια περίοδος ,που συνεχίζεται και σήμερα,γεματη με συνεχείς αλλαγες σ’ολες τις βαθμιδες της παιδειας,που θυμίζουν την πολύχρωμη κουρελού .
Οι …περίφημες μεταρρυθμίσεις στην παιδεία δεν γίνονται μονο,όταν αλλάζει η κυβέρνηση,αλλα όταν αλλάζει και ο Υπουργός…!Είδαμε υπουργούς του ιδίου κόμματος να ανατρέπουν την εκπαιδευτική πολιτική που εφάρμοσαν οι προκάτοχοι τους.Αυτο δεν γίνεται σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα.
Η Παιδεία κατά την άποψη αρχαίων φιλοσόφων είναι ένα χωρος,ένα χωράφι που τα παράγει όλα,αρκεί να καλλιεργείται σωστα.Το μέλλον της χωρας στηρίζεται ακριβώς στο εκπαιδευτικό συστημα,στο τι ανθρώπους θέλουμε να βγαλουμε,με ποια μέσα και με ποιους εκπαιδευτικους.Το να αλλάζεις κάθε χρόνο τον τρόπο λειτουργίας του σχολειου,το να καταργείς και να επαναφέρεις τις εξετασεις,το να παραμορφώνεις την διδακτέα και εξεταστέα υλη,το να τροποποιείς το σύστημα εισαγωγής σε ΤΕΙ,ΑΕΙ  και Στρατιωτικές Σχολες,δεν κάνει καλό ούτε στα παιδιά μας,ούτε στην πατρίδα μας.
Έτσι φτάσαμε στο σημείο να αδιαφορούν οι πάντες για τα πάντα και να βγάζουμε μαθητές που δεν ξερόυν να μιλούν και να γράφουν Ελληνικα,που να μην γνωρίζουν στοιχειώδη πράγματα από την μαρτυρική πορεία του Ελληνικού Εθνους,που να μην γνωρίζουν τι θα σπουδάσουν και τι θα κάνουν μετά την λήψη του πτυχιου.Παραγουμε ανέργους πτυχιουχους,πολύ αξιόλογους επιστημονες,οι οποίοι στην συνεχεία γίνονται οικονομικοί μετανάστες και δουλεύουν σε ξένες χωρες,ενώ το κράτος και οι γονείς που ξόδεψαν μια ολόκληρη περιουσια.Τελος έχουμε εκπαιδευτικούς που από την ώρα που διορίστηκαν μέχρι την ώρα που πήραν σύνταξη δεν αξιολογηθήκαν ούτε μια φορά.
Απίστευτα και τρομακτικα.Δυστυχως αυτή είναι  η κουρελού της παιδειας,με το Ράβε …Ξήλωνε…και ο Θεός ας βάλει το χέρι του…!

Γράφει ο Δρ. Κώστας Πατέρας D.Ed, M. Ed, P.H.D. , Δημοτικός Σύμβουλος, Πολιτευτής. ΑΝ.ΕΛ