Στη φάση της υλοποίησης μπαίνει η μελέτη βελτίωσης του τμήματος της παράκαμψης Τρικάλων από τον νέο κυκλικό κόμβο Μεγαλοχωρίου μέχρι τον κυκλικό κόμβο στο Δέλτα Καλαμπάκας, συνολικού μήκους 5,4 χλμ.  

Ειδικότερα, μετά τη διενέργεια του ηλεκτρονικού διαγωνισμού από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, Δικαιούχο και Φορέα υλοποίησης της Μελέτης και την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Θεσσαλίας, διενεργήθηκε ο προβλεπόμενος έλεγχος που οδήγησε σε θετικό αποτέλεσμα και έγκριση της προώθησής της σε σύναψη Σύμβασης.

Η Μελέτη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αφορά σε Μελέτη προετοιμασίας Έργων για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

«Προχωρούμε στην εκπόνηση μια σημαντικής μελέτης που οδηγεί σε ένα έργο ουσίας, χρήσιμο για την πόλη των Τρικάλων και την ευρύτερη περιοχή» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

«Σε συνεργασία με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη, τους Περιφερειακούς Συμβούλους και τις τεχνικές μας υπηρεσίες προετοιμαζόμαστε προκειμένου με την ολοκλήρωση της μελέτης να μπορέσουμε να εντάξουμε το έργο σε χρηματοδοτικό εργαλείο. Είναι ένα έργο στο οποίο διεισδύουν οι επιθυμίες των κατοίκων της πόλης των Τρικάλων και της ευρύτερης περιοχής. Στόχος είναι η κατασκευή μιας σύγχρονης οδικής αρτηρίας με 3 κυκλικούς κόμβους στις οδούς  Τσιτσάνη, Καλαμπάκας και στο Ρίζωμα, με παράπλευρο οδικό δίκτυο 10,8 χλμ για να διασφαλίζεται η ορθή σύνδεση και η ασφάλεια των επιχειρήσεων ενώ μελετάμε και την ανισόπεδη διάβαση» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Ειδικότερα, αφορά στη μελέτη βελτίωσης του τμήματος της παράκαμψης Τρικάλων από τον νέο κυκλικό κόμβο Μεγαλοχωρίου μέχρι τον  κυκλικό κόμβο στο Δέλτα Καλαμπάκας, συνολικού μήκους 5,4 χλμ. , του τελευταίου τμήματος που ολοκληρώνει τον Περιφερειακό Δακτύλιο Τρικάλων, που διαπλατύνεται, αποκτά τρεις  νέους κυκλικούς κόμβους και παράπλευρο οδικό δίκτυο μήκους 10,8 χλμ για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.

Το αντικείμενο της μελέτης είναι :

- Η μελέτη διαπλάτυνση /βελτίωση της κύριας αρτηρίας  του οδικού τμήματος της παράκαμψης Τρικάλων μήκους 5,4 Κm (περιφερειακής )

-Η  μελέτη κατασκευής τριών ενδιάμεσων ισόπεδων κόμβων (κυκλικών) στις διασταυρώσεις με την οδό Τσιτσάνη, με την οδό Μακεδονίας –Λογγακίου και την οδό Ριζώματος.

- Η μελέτη κατασκευής παράπλευρου οδικού δικτύου στο εν λόγω τμήμα 

- Η μελέτη επέκτασης του τεχνικού της γέφυρας Ληθαίου , η μελέτη νέου Τεχνικού άνω διάβασης της Επ. Οδού Τρικάλων Ριζώματος , η μελέτη επέκτασης τεχνικού κάτω διάβασης πεζών στη Χ.Θ 2+900 , και η μελέτη επέκτασης κιβωτοειδούς οχετού στη Χ.Θ  3+000

- Η τοπογραφική μελέτη – κτηματολόγιο της οδού 

- Η μελέτη αποχέτευσης της οδού 

- Η μελέτη γεωτεχνικών Ερευνών – Μελετών 

- Η γεωλογική μελέτη της οδού 

- Η περιβαλλοντική μελέτη της οδού 

- Η ηλεκτρομηχανολογική μελέτη της οδού 

- Η μελέτη Σήμανσης – Ασφάλισης της οδού 

Σκοπιμότητα

Η παράκαμψη Τρικάλων, αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού αριθμ.6 : Βόλος -Λάρισα - Τρίκαλα -Ιωάννινα, μιας από τις πιο σημαντικές οδικές συνδέσεις με πολλαπλό χαρακτήρα στο συγκοινωνιακό δίκτυο της Ελλάδας. Συγκεκριμένα :

Είναι τμήμα του περιφερειακού δακτυλίου Τρικάλων και με την κατασκευή του έργου η πόλη των Τρικάλων αποκτά ολοκληρωμένο περιφερειακό δακτύλιο.

Είναι τμήμα κάθετου άξονα σύνδεσης με την Ε65.

Εξυπηρετεί την πρόσβαση προς περιοχές (Μετέωρα –Καλαμπάκα) με σημαντική τουριστική δραστηριότητα και προοπτική μεγαλύτερης ακόμη τουριστικής  ανάπτυξης.

Η σημερινή κατάσταση της οδού, δεν της επιτρέπει να ανταποκριθεί στις παραπάνω λειτουργίες της και τους αντίστοιχους κυκλοφοριακούς φόρτους και υπολείπεται των προδιαγραφών που προβλέπονται από τους κανονισμούς περί μελετών οδοποιίας .

Με την ολοκλήρωση του έργου κατασκευής του εν λόγω οδικού τμήματος, που αποτελεί διαπεριφερειακή οδική σύνδεση αλλά και τοπικό δίκτυο σύνδεσης τουριστικών περιοχών, θα εξασφαλιστεί η ταχεία και ασφαλής σύνδεση των πόλεων Τρικάλων και Λάρισας και τουριστικών περιοχών, ενώ μέσω του προτεινόμενου παράπλευρου δικτύου θα εξασφαλιστεί η πρόσβαση και η εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.

Σε κάθε περίπτωση μετά την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται μείωση της χρονοαπόστασης, αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων, μείωση του κόστους μεταφοράς, προστασία του περιβάλλοντος με τη μείωση των καυσαερίων, σύνδεση των παραγωγικών και τουριστικών κέντρων με το διεθνές δίκτυο μεταφορών, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.