Τη Δευτέρα, 27 Μαρτίου, μαθητές και εκπαιδευτικοί της περιβαλλοντικής ομάδας του Γυμνασίου Μεγαλοχωρίου επισκέφθηκαν το ΚΠΕ Έδεσσας και παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα το  «Το Υπαίθριο Μουσείο Νερού Έδεσσας».
Ο ποταμός Εδεσσαίος διαρρέει  την Έδεσσα  και λίγο  πριν  καταλήξει στους Καταρράκτες, δημιουργεί μια περιοχή χαρακτηρισμένη σήμερα σαν Υπαίθριο Μουσείο Νερού. Η αφθονία των νερών και  η  μορφολογία  του εδάφους οδήγησαν παλιότερα στην εκμετάλλευση και αξιοποίηση της υδροκίνησης για τη λειτουργία εργαστηρίων  και  μύλων στην  περιοχή  αυτή.
Στο χώρο του Μουσείου (νερόμυλοι, καταρράκτες, βοτανικός  κήπος, ενυδρείο, σπήλαιο) αναπτύσσεται και υλοποιείται πρόγραμμα με τον ομώνυμο  τίτλο.
 Οι  μαθητές μέσα από ένα κυνήγι θησαυρού με οδηγό το νερό και με  ευχάριστο τρόπο, παίζοντας  κι αυτενεργώντας,  μαθαίνουν…
… για  την  αξιοποίηση  της  ενέργειας  του  νερού
…να  αναγνωρίζουν  τα  φυτά  του  πάρκου
…για  τα  διαφορετικά οικοσυστήματα  υδρόβιων  οργανισμών
…για  τα  είδη  της  υδρόβιας  πανίδας  και  χλωρίδας  της  περιοχής
…να  ταξινομούν  δένδρα  του  πάρκου
…πως  δημιουργούνται  τα  σπήλαια  και
…για  το  σχηματισμό  του  καταρράκτη
Το  πρόγραμμα  ξεκίνησε  με  την  προβολή  οπτικοακουστικού   υλικού που έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα  να «ταξιδέψουν»  παρέα με  το  νερό και να αποκτήσουν τις γνώσεις που τους χρειαζόταν για τη συνέχεια. Η αναζήτηση του θησαυρού άρχισε με το χωρισμό σε ομάδες και τον εφοδιασμό κατάλληλου εξοπλισμού (χάρτης αποτύπωσης της περιοχής, ειδών, ειδικά διαμορφωμένες κλείδες ταξινόμησης φυτών, φύλλα ενημέρωσης, φύλλα εργασιών). Το κυνήγι προχωρούσε βήμα- βήμα  και οι  μαθητές οδηγούνταν ολοένα πιο κοντά στο στόχο τους μέσα από γρίφους και εμβόλιμες πληροφορίες. Νικητής χρίστηκε η ομάδα  που πρώτη ανακάλυψε το θησαυρό, τελικά όμως όλα  τα  παιδιά  πήραν  το  μερίδιό  τους.
Εμφανής στόχος του παιχνιδιού είναι να βρεθεί ο κρυμμένος θησαυρός. Παιδαγωγικά όμως δημιουργείται στους μαθητές κλίμα εγρήγορσης, ομαδικότητας, συνεργασίας, υπευθυνότητας και μεθοδικότητας. Με αυτόν τον  τρόπο κατακτιέται  και  εμπεδώνεται  εύκολα  και αποτελεσματικά η νέα γνώση.
Μετά την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος οι μαθητές περιηγήθηκαν στο Βαρόσι, την παραδοσιακή συνοικία της Έδεσσας και επισκέφθηκαν την παλαιά Μητρόπολη της πόλης με τις εξαιρετικές τοιχογραφίες της παλαιολόγειας εποχής (13ος-14ος αι.).
Στο δρόμο για την επιστροφή τα παιδιά είχαν την ευκαιρία για μια σύντομη περιήγηση στη Βέροια, όπου είδαν το Βήμα του Αποστόλου Παύλου, περπάτησαν στην παλιά συνοικία «Μπαρμπούτα» με τα πλακόστρωτα δρομάκια και τα πολύχρωμα σπίτια με τα σαχνισιά και γεύτηκαν το παραδοσιακό ρεβανί.
Τους μαθητές συνόδευσαν στην εκδρομή οι εκπαιδευτικοί Πλεσιώτη Κωνσταντίνα και Γκούμας Δημήτριος.