Διά μίαν εἰσέτι φοράν ἡ Φινλανδία πρωτοτυπεῖ , πρωτοπορεῖ και πρωτοσχεδιάζει σε θέματα ἐκπαίδευσης , ἄλλωστε το ἐκπαιδευτικόν της σύστημα θεωρεῖται ἀπο τα καλύτερα τοῦ κόσμου .
Ὁ ἐπικεφαλῆς τοῦ τμήματος ἐκπαίδευσης, ἀκριβῶς το ἴδιο με τον ἕλληνα ὑπουργόν παιδείας ,προβαίνει σε ἐπαναστατικές μεταρρυθμίσεις καταργώντας τα σχολικά μαθήματα ἀπό τα σχολικά προγράμματα σπουδῶν, οἱ μαθητές ἀντί για μεμονωμένα μαθήματα θα διδάσκονται γεγονότα και φαινόμενα σε μια διεπιστημονική μορφή .
Το σύστημα θα ἀρχίσει ἀπό τις μεγαλύτερες τάξεις και ἡ γενική ἰδέα εἶναι ὅτι οἱ μαθητές θα μποροῦν να ἀποφασίσουν μόνοι τους ποιό θέμα ἤ φαινόμενο θέλουν να μελετήσουν, λαμβάνοντας ὑπ’ ὄψιν τους τις φιλοδοξίες και τις δυνατότητές τους για το μέλλον .Τό ἐκπαιδευτικόν σύστημα ἐνθαρρύνει την συνεργατική δουλειά και ἀπαιτεῖ συνεργασία μεταξύ  τοῦ καθηγητή και τῶν μαθητῶν στα θέματα που θα ἐξετάζονται .
Δεν διευκρυνίζεται για το ποιοί μηχανισμοί διορίζουν τον ἐπικεφαλῆς τῆς ἐκπαίδευσης στη Φινλανδία :ἡ θρησκευτική ἐξουσία , ἡ κομματική ἐξουσία ἤ το lobby τῆς παραπαιδείας ,θεωρεῖται πάντως βέβαιον ὅτι ἡ ἀντιεπιστημονική συμμαχία εἶναι ἀνίσχυρος .
Κουτσιμπέλας Εὐάγγελος . Τρίκαλα 13.11.2016 μ.Χ.