Το σχολείο, ως ζωντανός οργανισμός, αποτελεί θεσμό που προετοιμάζει τα παιδιά, με τη μάθηση και την αγωγή, για μια σωστή και αποδοτική ζωή, τα προετοιμάζει και τα διαπαιδαγωγεί για την απρόσκοπτη ένταξή τους σε μια ελεύθερη και δημοκρατική κοινωνία μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο. Για το σκοπό αυτό καθιερώνει το διάλογο και τη συνεργασία ανάμεσα στο δάσκαλο και το μαθητή στην αναζήτηση και στη μετάδοση της ουσιαστικής γνώσης, ελευθερώνει και ενισχύει την πρωτοβουλία των παιδιών και ταυτόχρονα φροντίζει να τα εφοδιάζει με ό,τι είναι αναγκαίο για να γίνουν ικανά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και στις δραστηριότητες, που συνεχώς αναπτύσσονται, της κοινωνίας μέσα στην οποία θα ζήσουν. 

Η σχολική ζωή είναι το πλαίσιο που καθημερινά δοκιμάζονται οι κοινωνικές σχέσεις και η αντίληψη ζωής που το ίδιο το σχολείο παρέχει. Η δομή και ο τρόπος λειτουργίας του αντανακλά την κοινωνική συνείδηση, αλλά και καθορίζει την αντίληψη που παρέχεται στα παιδιά για τη ζωή και την κοινωνία.

Για να εκπληρώσει το σχολείο τον προορισμό του πρέπει, πρώτα απ` όλα, να είναι χώρος αποδοτικός και αποδεκτός από τους καθηγητές και τους μαθητές. Προϋπόθεση γι` αυτό αποτελεί η ύπαρξη σχολείου με σύγχρονη δομή, με παιδαγωγική και  επιστημονική γνώση, με δημοκρατική σχολική ζωή. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Πολιτεία παρέχει το πλαίσιο και τη συμπαράσταση που πρέπει να αξιοποιηθεί με την κοινή προσπάθεια καθηγητών και μαθητών καθώς και όλων των φορέων που έχουν σχέση με το σχολείο.

Στο πλαίσιο αυτό, η συντονίστρια της ομάδας δράσης αυτοαξιολόγησης του σχολείου μας, κα Καμπλιώνη Αρετή, φιλόλογος, παρουσίασε στο Δεκαπενταμελές τους στόχους της ομάδας για την διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος και την ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών /τριών και παρότρυνε τα μέλη του μαθητικού συμβουλίου να συμβάλλουν, από τη θεσμική τους θέση, στην επίτευξη
αυτών των στόχων. Η κυρία Δήμου Βαλεντίνα, κοινωνική λειτουργός, εξήγησε στους μαθητές τη σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας, της φιλικής, συνεργατικής διάθεσης, της ενσυναίσθησης και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών μέσω του διαλόγου, στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος για όλους, τονίζοντας τον διαμεσολαβητικό ρόλο που μπορεί να αναπτύξει το δεκαπενταμελές συμβούλιο στην επίλυση διαφορών.
Η Διευθύντρια, κα. Ηλιάδη Αμαλία, επισήμανε την επίδραση της μαθητικής πρωτοβουλίας, μέσω των μελών του συμβουλίου, στην καλλιέργεια της συλλογικότητας και της συνεργασίας στη σχολική ζωή και στην εμπέδωση του
σεβασμού στα δικαιώματα όλων.

Ανταποκρινόμενο στην πρόσκλησή μας και στις πολύτιμες γνώσεις και συμβουλές μας  για μια πιο δημιουργική εκπλήρωση του ρόλου του, κατέθεσε τις  απόψεις  του και το 15μελές μαθητικό συμβούλιο του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων:

«Μετά τις μαθητικές εκλογές του Νοεμβρίου για να αναδειχθεί το 15μελές που θα εκπροσωπήσει το σχολείο μας, το 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων για το έτος 2023-2024, προσπαθούμε όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες για το καλύτερο. Η άριστη συνεργασία με την Διευθύντρια και τους καθηγητές μας είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας των προσπαθειών μας, έτσι ώστε όλα να λειτουργούν άρτια.

Εκτός από τις εκδρομές οι οποίες έχουν ήδη διεξαχθεί-πραγματοποιηθεί με την βοήθεια των καθηγητών/τριών αλλά και της διευθύντριάς μας, θα υπάρξουν κι άλλες εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές δράσεις για τους συμμαθητές και συμμαθήτριές μας. Επιπροσθέτως, τα μέλη του δεκαπενταμελούς έχουν διοργανώσει μια λαχειοφόρο με έναν ικανοποιητικό αριθμό δώρων που αφορούσε τους μαθητές/τριες όπως και τους καθηγητές μας. Έπειτα, ένα πολύ επιτυχημένο πάρτυ, με πρωτοβουλία του 15μελούς  έχει λάβει ήδη χώρα για όλους τους μαθητές/τριες και θα γίνει ακόμη ένα κοντά στις απόκριες. Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν  θα συμβάλουν στην τελευταία εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄ Τάξης στην Κέρκυρα. Τέλος, ως 15μελές μαθητικό συμβούλιο θα θέλαμε να επισημάνουμε πως οποιοσδήποτε μαθητής χρειαστεί ο,τιδήποτε που θα διευκολύνει την σχολική του καθημερινότητα, μπορεί να μας το αναφέρει. Το δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιο του σχολείου μας θα συνεχίζει να προσπαθεί για το καλό του σχολείου και των συμμαθητών/τριών μας».

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων